Hej IPRED!

Hej IPRED!

Jag har lite svårt för dig av flera orsaler. För det första är det dina skapare som har låg verklighetsförankring. Att du senare kom till på rätt odemokratiska grunder är också biddragande. Att storföretag får leka polis och sedan möjligtvis köra över den lilla mannen i rättegång är inte schysst någonstans. Alternativa lösningar finns det gott om utan att kränka människors integritet.
Jag förstår naturligtvis att upphovsmän ska ha betalt för sina alster, men hur avtalen ser för artister idag är tyvärr långt ifrån rättvisa - inte heller är det schysst hur STIM fungerar men det är ju såklart inte ditt fel. Vet också jag inte kommer se ljust på dig då jag vet att du bara är första barnet i kedjan där ACTA, FRA och övrig censur och kontroll av internet är planerade. Inget personligt men jag hoppas du dör snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0