Blogg.se har missat!

Är det någon mer än jag som irriterar mig på det faktum på att när man har skrivit ett inlägg och sparat det som ett utkast, och går tillbaka för att lista inlägg - så kan man se inlägget som ligger där: och det ser ut precis som alla andra inlägg (Jag vet om alternativet "dropdown-listan" som man kan välja att visa enbart utkast men varför kan jag inte få se det direkt i listan utan att göra nya val?). Vad händer när man skriver flera inlägg efter sitt utkast - eftersom man arbetar på en lång och bra artikel? Då försvinner ju inlägget in i mängden och man ser det inte. Precis som ordet kontorsmus bland alla andra mystiska ord (Om jag inte hade märkt ordet?).

Annat som blogg.se har missat tycker jag är att man inte kan styra när ett inlägg ska vara publicerat. Naturligtvis är det ju lite löjligt att publicera saker och ting i framtiden, men om man vill ändra tid på saker i dåtiden? Flytta fram saker och så vidare - och för att inte nämna att ett inläggs datum uppdateras när man uppdaterar inlägget! Vilket betyder att man inte kan gå tillbaka och svara/förändra på något som blev fel och som såg i efterhand. Hm, det får hamna i förslagskassan tills vidare så dyker det kanske upp. Eller är det kanske en del av paket premium som man kan tillgodogöra sig för en viss summa pengar i månaden?

Men det är intressant att se en tjänst från insidan. Att använda det och tänka på hur något är utformat om man ska bygga något liknande själv. I många fall kan det ju vara onödigt att uppfinna hjulet en gång till. Meeen, vem har sagt att hjulen som finns redan är bra så bra att man inte vill uppfinna det på nytt?

Kommentarer
Postat av: Micha

Svar: Jag har haft en sida på bokmärken förut där man kan kolla vart personen på IP-adressen bor. Man får då bara stad, men det räcker för mig just nu. Har dock tappat bort sidan och det är alltså den jag söker.

2008-03-06 @ 16:13:07
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

haha ja men det gör jag! Action Scripht är riktigt kul faktiskt :)
.
haha ja jag tänkte det... gillar att sätta dit mina "rocksymboler" till mer "modekläder" eller vad man nu ska kalla dem :P haha :)

2008-03-06 @ 19:19:32
URL: http://nevnarien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0