Elektroniktapp

Torsdagen var en hemsk dag. Inte nog att allting gick snett under dagen, utan även för att min laptop bestämde sig för att kölhala mitt grafikkort vilket gjorde Windows låser sig i uppstarten och naturligtvis klagar på att det är något fel med grafikkortet genom att visa en bluescreen. Jag har en skrämmande känsla av att det kommer kosta nog så mycket att kortet ordnat/utbytt samt att få det gjort - IBM är inte direkt kända för att vara billiga när det kommer till sådant här - men även i tid eftersom det dessutom antagligen kommer att ta ganska lång tid att återfå den. Nu är det ju massor med foton och liknande som ligger där med men även viktiga uppdrag. Man får helt enkelt hoppas att det faktiskt gå att rädda. Eller så kan man nog får en backup innan den skickas iväg till rätt ställe.

Om det nu inte går att rädda min IBM ThinkPad R32 (Som naturligtvis är uppgraderad med extra RAM och större hd) så vet jag precis vilken dator som ska få ta dess plats även om det känns så snöpligt att behöva köpa ny laptop så nyligen efter mitt tidigare inköp (Som gjordes i Januari). Dessutom så svider det ju naturligtvis lite extra mycket att behöva köpa nytt när det finns så mycket annat som behövs tas in. Både i nöjes och arbetsväg. Ett par exempel på saker jag vill ha in är en Canon EOS 450D, en PSP Slim (Inkluderande ett par spel naturligtvis) samt en NDS Lite (Med extra chip för att kunna köra Color! på den). Med en lite enkel ekvation blir detta en slutnota på cirka 10.000 kronor cirka (och då har jag inte räknat in supportkostnader eller en ny dator...). Och i nuläget har jag enbart väldigt få uppdrag vilket kryddar det hela ytterligare lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0