Omslagsillustrationer

Återigen har det hänt. Jag köpte en CD-skiva för omslaget igen. Denna gången har lyckan kommit till Elin Ruth Sigvardsson's omslag för hennes album tredje album "A Fiction". Helt utan att ha riktigt kollat låtlistan (Vilken dessutom ändå varit helt okej med ett sammarbete med Magnus Carlson - jag tyckte jag såg Jay-Jay Johansson däri efter jag hade beställt med sådan tur verkade jag inte haft) så slog jag helt enkelt till - och kan man klandra mig (När man ser dessa bilder)?

Framsida och CD-skiva:
image8

Innuti fodralet:
image9

Elin kategoriseras som Singer/songwriter men även som country eller pop. Hennes "sound" låter väldigt mycket som Lisa Miskovsky, Elodié, Marit Bergman, Anna Ternheim och Hello Saferide Det varierar gärna och hon pendlar särskilt mellan Anna Ternheim och Elodié men har som sagt ett bredare spektra än så. Denna platta är väldigt lugn och det enda med lite mer fart är den låten som hon gör tillsammans med Magnus, "Saviour" och är den jag fastnat hårdast för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0